SSブログ

my personality traits [learning English]

(English follows)

昨日の夜、英会話のレッスンを受けたんです。


グダグダ
でした・・・(;_;)



昨日は10ヶ月前に勉強したトピックだったんですけど

グダグダでした (┬┬_┬┬)




トピックは 人の性格や人柄 について・・・


あんまり人の事をどーのこーの言いませんよね。


でも 自分の事ってどうですか?



私はこういう性格ですよって

自己紹介する場ってあんまりないかも知れないけど、

そういう事を言う場って、結構大切な場だったりします。



初対面だったり、面接だったり、

たいてい「第一印象」が決まってしまう場だったりします。


そういう時に自分の事が言えないと

自分の事も解らないってちょっと恥ずかしくて

・・・結構落ち込みます。




・・・と言うコトで。



私の事を少しだけ聞いてください。

復習がてら (^_^;)





私は人見知りなんです。

自分では 誠実 面倒見がいいと思っていますが、

周りの人からは気が短く頑固だと思われているようです。

でも本当は 人を笑わせることが好き礼儀を重んじる性格です。

自分に厳しいけなんです。



どうでしょう?
 固いですね ( ̄‥ ̄a;)



ちなみに 一年前に隣に引っ越してきた 2人の男性。

どうやら中国の方。


顔を合わせるたびに 笑顔で挨拶を交わします ヾ(* ̄▽ ̄*)

他の日本人の住人よりよっぽど礼儀正しいんです。



でも

すごーーーーーく うるさいんです!!!!! Σ( ̄ロ ̄lll)

うるさいと言うか・・・異音を発しています。



ラジオの周波数を調整してハウリングを起こしているような音。

しかも 量。 (」lll ̄ロ ̄)」


彼らが帰宅するとすぐに鳴り始めます。


母国のラジオでも聞いているんでしょうかね? ┐( ̄_ ̄;)┌


昨日のレッスンの最後にその話をしたら(それも上手く説明できなくなってました)

注意しないの?って言われましたが

彼ら、日本語が片言なんです。 英語も通じなそう・・・。



最近は中国語の必要性を感じています (;⌒▽⌒A




I took the lesson of the English conversation last night. I was not able to talk well. (What should I say "GUDA-GUDA" in English?) coz I could not take a It's my fault. :-... The yesterday's topic was the topic that I studied 10 months ago, I'm no good. Toking about personality traits... I do not to say anything about people. But do you think about oneself? I might not have much situation to introduce oneself about one's personality traits. The situation is the quite important situation. It is the first meeting, interview and it's the situation that "the first impression" is usually decided. When oneself cannot say at such time, I am quite depressed, Therefore I write a few myself. While review. :-)

I'm shy in front of strangers. I think that I'm loyal and caring. I cannot leave anything. However the neighboring people seem to think me short-tempered and stubborn. Actually, I'm making person laugh, and polite. Just I'm strict with myself.

How do that?

By the way, Two men who moved in the next-door one year ago. They seems Chinese. We exchange greetings with a smile whenever we meet each other. They are very politer than other Japanese residents. however It's very noisy!!!!! They utter strange noise than noisy. The sound that causes howling in adjust the frequency of the radio, and that loud noise. It's megavolume!!!!! When they come home, I begin to sound immediately. Will they hear even the radio of theirs country? I had the talk in the last of the yesterday's lesson. (I was not able to explain it well either.) A one student asked me "Don't you warn them?", "They can speak only broken Japanese." I answered. It seems that they are not understand English.
I feel necessity of Chinese recently. :-(

 


nice!(2)  コメント(0)  トラックバック(0) 
共通テーマ:資格・学び

nice! 2

コメント 0

コメントを書く

お名前:
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

トラックバック 0

The unclothed sheepThe 2nd bronze treas.. ブログトップ

この広告は前回の更新から一定期間経過したブログに表示されています。更新すると自動で解除されます。